Badania mystery shopping w praktyce

ować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy. Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń

Badania mystery shopping w praktyce

Wikipedia o tajemniczym kliencie

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping


O agencjach badawczych z Wiki

Pierwszą agencją badawczą działającą w Polsce był powstały w 1958 roku Ośrodek Badania Opinii Publicznej, w 1982 roku powstało Centrum Badania Opinii Społecznej. Po powstaniu wolnego rynku w Polsce w 1989 swoją działalność rozpoczęło kilka firm ? zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Firmy te zajmują się zarówno badaniami rynku, jak i opinii.

Corocznie na zlecenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku realizowany jest audyt obrotów firm badawczych w Polsce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Agencja_badawcza


Tajemniczy klient ? czym się zajmuje?

Wraz z rozwojem różnych dziedzin takich, jak marketing czy informatyka pojawiają się coraz to nowe metody kontroli pracowników zajmujących się na przykład obsługą klienta. Do takich zadań należy także działalność tajemniczego klienta, który udaje zainteresowanie określonym produktem czy usługą.

Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczególnie w takich branżach, jak lokale gastronomiczne czy sprzedaż ubrań i obuwia. Nie da się ukryć, że jest to naprawdę skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie, czy pracownik pracuje z pełnym zaangażowaniem. Badania mystery pozwalają na wyznaczenie nowych celów i strategii marketingowych firm, więc są niezwykle chętnie wybierane przez pracodawców.



© 2019 http://mundurowi.com.pl/