Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

Czy SEO i pozycjonowanie są tym samym?

pozycjonowanie cennikpozycjonowanie cennik Jak mogłoby się wydawać SEO oraz pozycjonowanie są tym samym, jednak nie jest to do końca prawdą. Pojęcia te chociaż zahaczają o tą samą tematykę, różnią się od siebie.
Faktem jest, że obydwa te działania odnoszą się do celu, którym jest jak najwyższy wynik wyszukiwanej frazy w przeglądarce.
Jaka jest więc różnica między tymi pojęciami? SEO oznacza dostosowanie strony internetowej do odpowiedniego jej postrzegania przez przeglądarkę, żeby dana strona znalazła się wysoko w rankingach wyszukiwania. Natomiast pozycjonowanie oznacza cały szereg działań podejmowanych w celu polepszenia pozycji strony, w których skład wchodzi również pojęcie SEO.
Jak więc widać nie są ty pojęcia synonimiczne.

Niestety są one bardzo podatne na

Wyszukiwarka internetowa (ang.

search engine) ? program lub strona internetowa realizująca odnajdywanie w Internecie informacji według podanych przez użytkownika słów kluczowych lub wyrażeń sformułowanych w języku naturalnym. Określenie wyszukiwarka stosujemy do: Gromadzą w sposób automatyczny informacje o dokumentach tekstowych oraz plikach zgromadzonych w sieci (obszarze wyznaczonym dla wyszukiwarki do indeksowania). Wyszukiwarki oparte na tej zasadzie mogą objąć znacznie większą część sieci niż katalogi.

Niestety są one bardzo podatne na nadużycia, przez co użytkownik zamiast użytecznych informacji dostaje linki na strony niemające nic wspólnego z jego zapytaniem.
Szczególnie wyspecjalizowały się w tym strony pornograficzne. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa

AdWords ? co to jest?

Czym jest AdWords i co kryje się pod tym terminem? Jest to jeden z sposobów e-marketingu.
Pojęcie to może brzmieć nieco dziwnie dla kogoś, kto nie jest obeznany z tematem e-marketingu i promowania własnej działalności w internecie.
Jest to jednak nic innego jak system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie tak zwanych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google.
Istnieją dwa sposoby tworzenia takich linków sponsorowanych, jednym z nich jest wybór słów kluczowych, w odpowiedzi na które będzie wyświetlana reklama.

Drugim sposobem tworzenia linku sponsorowanego jest wybór witryn internetowych.

Co ciekawe nazwa Google AdWords w 2018 roku została zmieniona na Google Ads. .

Widok do druku:

pozycjonowanie cennik